24 Şubat 2015 Salı

TURP OTU SALATASI

Bu kez yine yöresel bir tarif paylaşmak istedim sizlerle.Turp otu salatası .Egenin binbir türlü sağlıklı ot yemeklerinden biri.Bildiğim kadarıyla demir eksikliğinin en iyi çarelerinden biridir.Yapılması
kolay lezzeti de oldukça güzel.Bulunduğunuz yerde semt pazarlarında bulabilirseniz mevsiminde bir iki defa olsun yemenizi tavsiye ederim.
Pazarlarda gördüğünüzde tanıyabilmeniz için pişmeden önceki fotoğrafını ekledim.Ben de ilk kez bu hafta sonu yedim .Sirke ve sarmısakla birlikte tam bir sağlık  kaynağı.


Gelelim yapılışına.
Turp otumuzu çok iyi yıkıyoruz. Sap bölümlerinin uca yakın kısımları kalınlaşmışsa  atıyoruz piştiğinde sert kalmaması için. Dilerseniz saplarını ayrıca daha fazla kaynatıp süzdükten sonra soğanla birlikte kavurup yumurta kırabilirsiniz.Biz şimdilik kalın saplarını ayırıp 15 dakika kadar da sirkeli suda bekletiyoruz ki kumu varsa dökülsün. Otları çok küçültmeden ikiye ya da üçe bölüyoruz.Ben bıçak kullanmadan elimle bölüyorum. Bir tencerede su kaynatıp içine 1 tatlı kaşığı tuz ekliyoruz. Kaynayan suya sirkeli sudan çıkardığımız  otlarımızı kaynayan suyun içine atıyoruz. Yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Pişmiş olan otlarımızı bir süzgece çıkarıyoruz.Suyu süzülen otlarımızı servis tabağımıza alıyoruz.Ayrı bir kapta parçalanmış ya da dövülmüş sarmısak,zeytin yağı, sirke, biraz kırmızı biberi  karıştırıp, dilerseniz kendi ağız tadımıza göre eklemeler de yaparak bolca  bir sos hazırlıyoruz.Hazırladığımız bu sosu henüz sıcakken turp otlarımızın üzerine  döküp iyice içine çekmesi için bir yarım saat kadar bekleyip  üzerine arzuya göre süslemeler yapıyoruz.Ben çeri domates ve minik biber turşularını seçtim çünkü renkler bir arada harika görünüyordu.
 Afiyet olsun :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Olumlu ya da olumsuz yorumlarınızı bekliyorum

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bu blogda en çok neler görmek istersiniz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Translate

Popular Posts

instagram

Instagram

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *